Szív egészségének alapjai. EXTRA AJÁNLÓ


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.

A cikkben szereplő információk a megjelenéskor szív egészségének alapjai voltak, de mára elavultak lehetnek. Szerző: Szimpatika óta minden szeptember utolsó vasárnapja a Szív Világnapja.

szív egészségének alapjai magas vérnyomás karkötő bianshi

A világnap célja, hogy ne csak a betegségek kapcsán törődjünk létfontosságú szervünkkel, ami életünk során közel 2,6 milliárdot dobban. Szívünk testünk mozgatórugója: szívdobbanásról szívdobbanásra élünk, mégis csak akkor szembesülünk működésének fontosságával, amikor valamilyen probléma jelentkezik.

11 életmódtipp az egészséges szívért

A Budai Egészségközpont szakértői világnapi közleményükben úgy vélik, egészséges táplálkozással, rendszeres testmozgással sokat tehetünk szívünk védelméért. A szívinfarktus az egyik leggyakoribb halálozási ok világszerte, Magyarországon minden második ember haláláért a szív és érrendszeri betegségek felelősek.

  1. Szívzörej a babák egészségében
  2. A szív- és érrendszeri megbetegedések világszerte egyre növekvő tendenciát mutatnak, és az is jellemző, hogy évről évre a vezető halálokok között szerepelnek.
  3. Magas vérnyomás hányás magas vérnyomással
  4. Táplálékunk legyen orvosságunk Az vagy, amit megeszel!
  5. Altató hatása az agyra

A veszélyeztetett csoportba tartoznak a 45 év felettiek, túlsúlyosak, cukorbetegségben, magas vérnyomásban szenvedők, a dohányzók. A rendszertelen, egészségtelen étkezés, a sok stressz, a mozgás hiánya mind befolyásolják szívünk működését.

Rendszeres napi testmozgással és helyes étrenddel viszont szívünk is tovább marad szív egészségének alapjai.

Jó zsírok és rossz zsírok

A szív- és érrendszeri betegségek nagy többsége megelőzhető, rendszeres szűrővizsgálattal pedig időben fény derülhet a problémákra" — mondta dr. Bencze Ágnes, kardiológus, a Budai Egészségközpont munkatársa. Szívünk egészségéért sokat tehetünk a rendszeres testedzéssel A mozgás jó hatással van úgy testünkre, mint a lelkünkre is.

Jobb lesz a közérzetünk, könnyebben el tudjuk engedni a stresszt, nyugodtabb életet tudunk élni — ezt pedig szívünk is meghálálja. A sportolással ráadásul nő az állóképességünk is, így ritkábban betegszünk meg.

szív egészségének alapjai osztályok a magas vérnyomásról

Ha mégis elkapunk valamit, sokkal gyorsabban le tudjuk győzni. Tévhit, hogy idős korban már nem szabad elkezdeni sportolni, csupán arra kell odafigyelnünk, milyen mozgásformát választunk. Ebben akár kezelőorvosunk tanácsát is kérhetjük. Válasszunk olyan sportot, amelyben örömünket leljük! A kardió mozgások növelik szívünk teljesítőképességét, javul a kondíciónk, a mozgással pedig túlsúlyunktól is megszabadulhatunk.

Mit tehetünk a szívünk védelméért?

Koleszterinszintünk és vércukorszintünk értéke is javul, ami szintén összefügg szívünk egészségével. Együk egészségesre magunkat! Az egészséges életmód alapja, hogy a bevitt kalória mennyisége egyensúlyban legyen az elégetett kalóriamennyiséggel. Szívünk egészsége érdekében fogyasszunk naponta fél kg zöldséget és gyümölcsöt. Kerüljük a túlságosan zsíros ételeket, a gyorsételeket, és táplálkozzunk rendszeresen.

Szívügyeink: az artériák és a vénák - így tudja elkerülni a betegségeket - Blikk

A különféle növényi eredetű olajok, margarinok valamint az olajos magvak fogyasztása jótékony hatással van szívünk működésére. Az egészséges érkezés azonban nem elég, káros szenvedélyeinkről is le kell tudni mondani. A dohányzás, túlzott alkoholfogyasztás szívünket is gyengíti.

szív egészségének alapjai magas vérnyomás 3 fokozatú stroke

Járjunk piacra, fogyasszunk természetes ételeket, kerüljük a tartósítószerekkel teli félkész élelmiszereket! Ha helyesen táplálkozunk, testsúlyunkat is könnyebben meg tudjuk tartani, így az elhízást — mint a szívbetegségek egyik fő kockázati tényezőjét — is ki tudjuk zárni életünkből. Ne feledjük, testünkben minden mindennel összefüggésben van: ha egészségesen élünk, szívünk is egészséges marad, és sokáig dobog majd, életerőt pumpálva testünkbe!